Foredrag: Havsmarken på Ærø

Onsdag den 18. september kl. 19.00-21.00

På grund af overvældende interesse gentager Jesper Hansen sit foredrag om Havsmarken på Ærø.

Internationale forbindelser i vikingetid og nutid
Havsmarken på Ærø er blandt de mest spektakulære fund fra vikingetiden i Danmark siden opdagelsen af vikingetidens Ribe. I foredraget fortæller Jesper Hansen, arkæolog og direktør for Museum Sydfyn, om de undersøgelser, der er foretaget de seneste 15 år. Samtidig vil han give et indblik i, hvad Havsmarken var for et sted i Vikingetiden; Hvem kom forbi? Hvorfor netop her? Hvad havde de med?

Sted og pris
Foredraget foregår på Ærø Museum, Dommergården, Søndergade 16, 5970 Ærøskøbing.

Det koster 50 kr. pr. person. Det er gratis for medlemmer af Ærø Museums Venner.

Der er et begrænset antal pladser i lokalet, så kom i god tid, hvis du vil være sikker på en plads.

Onsdag den 18. september kl. 19.00-21.00

Mødested: Ærø Museum, Dommergården, Søndergade 16, 5970 Ærøskøbing.

50 kr. pr. person. Gratis for medlemmer af Ærø Museums Venner.